You are here: Home ΔΙΑΦΟΡΑ Μαγνητικές Πυξίδες

Μαγνητικές πυξίδες


•      Η ΠΥΞΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ.
•      ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΚΡΙΒΩΜΕΝΟ ΟΤΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΕΒΔΟΜΟΥ ΑΙΩΝΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΤΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ.
•      ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ ΩΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΝ ΕΜΑΘΑΝ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ:
•      ΟΙ ΠΕΡΣΕΣ.
•      ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ.
•      ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ.
•      ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ ΗΤΑΝ ΞΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΚΥΠΕΛΛΟ ΓΕΜΑΤΟ ΜΕ ΝΕΡΟ.
•      ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΕΠΕΠΛΕΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΞΥΛΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΜΙΑ ΒΕΛΟΝΑ.
•      ΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΟΥ ΚΥΠΕΛΛΟΥ ΗΤΑΝ ΧΑΡΑΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ.
•      ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΤΗΣ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ BUXULA ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΔΟΧΕΙΟΥ (ΚΟΥΤΙΟΥ).
•      ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ BUSSOLA.
•      ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Η ΛΕΞΗ ΠΥΞΙΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΙΚΡΟ (ΣΥΝΗΘΩΣ ΞΥΛΙΝΟ) ΚΙΒΩΤΙΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΦΥΛΑΣΟΝΤΑΝ ΤΙΜΑΛΦΗ.
•      Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΜΕ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΡΤΟΓΑΛΛΟΣ FERANTE ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΠΥΞΙΔΑΣ ΤΟ 1483



ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ


ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥ ΝΑ ΕΛΚΟΝΤΑΙ Η΄ ΝΑ ΑΠΩΘΟΥΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.
•      ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ.
•      ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΗΤΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ:
•      ΕΙΤΕ ΔΙΑ ΤΡΙΒΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ.
•      ΕΙΤΕ ΜΕ ΣΦΥΡΗΛΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΕΝΤΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ.
•      ΕΙΤΕ ΜΕ ΔΙΟΧΕΤΕΥΣΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΑΛΩΔΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΕΛΙΧΘΕΙ ΣΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟ.
•      ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΤΕΧΝΗΤΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΓΜΑ ΣΙΔΗΡΟΥ – ΚΟΒΑΛΤΙΟΥ – ΝΙΚΕΛΙΟΥ - ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ. ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΑΥΤΟ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ALNICO ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΥΘΡΑΥΣΤΟ.
•      Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΟΙ.
•      ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΞΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑ ΠΟΛΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΑ ΠΟΛΟ ΚΑΙ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ (ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ ΣΤΟΝ ΝΟΤΙΟ).
•      ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΟΛΩΝ , Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ.
•      Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ.
•      ΕΑΝ ΕΝΑΣ ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΚΟΠΕΙ ΤΟΤΕ ΚΑΘΕ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΜΑΓΝΗΤΗΣ.
•      ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΣΙΔΗΡΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΘΡΑΚΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
•      ΣΚΛΗΡΟΣ ΣΙΔΗΡΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΖΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ (ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΣΦΥΡΗΛΑΤΙΣΗ ΕΝΤΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ) ΑΛΛΑ ΕΦΟΣΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΘΕΙ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΜΟΝΙΜΟΣ ΜΑΓΝΗΤΗΣ.
•      ΜΑΛΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΣ ΟΤΑΝ ΒΡΕΘΕΙ ΕΝΤΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΖΕΤΑΙ ΑΚΑΡΙΑΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΑΥΣΕΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΙΖΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ.Ο ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΕΞ ΕΠΑΓΩΓΗΣ.
•      Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΘΥΝΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ.
•      Η ΓΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΓΝΗΤΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΦΤΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ.
•      Η ΟΛΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ :
•      ΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΥ ΚΑΙ
•      ΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟ.
•      Η ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΕΠΙΔΡΑ ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΘΕΣΗ.
•      ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ.
•      ΑΡΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΘΥΝΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟΥ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ.
•      ΣΤΟ ΜΕΣΟ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΟΛΩΝ Η ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ.
•      ΕΑΝ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΙΑ ΝΟΗΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΟΛΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΙΣΟΥΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΜΙΑ ΚΑΜΠΥΛΗ Η ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΙΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΙ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ.
•      ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗ ΜΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΒΕΛΟΝΑ Η ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ.
•      H ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΒΕΛΟΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΘΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ.
•      ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΒΟΡΡΑΣ - ΝΟΤΟΣ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΒΕΛΟΝΑ ΜΑΣ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΥΤΗ
•      ΕΠΕΙΔΗ ΟΜΩΣ, ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΕΝ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΒΕΛΟΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΒΟΡΡΑΣ – ΝΟΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ.


ΜΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ:

•             ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ (ΚΡΑΔΑΣΜΟΥΣ, ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ).
•             ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΕ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΘΕΣΗ.
•             ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΕΥΧΕΡΩΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•             ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΕΛΛΑΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΣΦΑΛΜΑ ΤΗΣ.


ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΜΕΡΗ ΜΙΑΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

•      ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΙΘΥΝΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      ΤΟ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΙΡΕΣ ΑΠΟ 000ο (ΣΤΟ ΒΟΡΡΑ) ΕΩΣ 360ο ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ.
•      Η ΛΕΚΑΝΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
1.       ΤΟ ΠΟΛΟ ΣΤΗΡΙΞΕΩΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ.
2.       ΤΟ ΥΓΡΟ.
3.       ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΔΕΙΚΝΥΟΥΣΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΡΗΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
•             Η ΛΕΚΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΜΑΓΝΗΤΙΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΒΑΡΟΣ (ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΕ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΘΕΣΗ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΛΙΣΕΙΣ.
•             ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΘΕΣΗ, Η ΛΕΚΑΝΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΑΚΤΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ.
•             ΤΟ ΥΓΡΟ à ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΛΑΤΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΗΝ ΕΛΑΤΤΩΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΒΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ.
•             ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ ΤΟ ΥΓΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ ΛΑΔΙ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ VARSOL KAI TOY OΠΟΙΟΥ Η ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ. ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΜΙΓΜΑ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΡΟΥ.
•             Ο ΠΛΩΤΗΡΑΣ à ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ ΑΕΡΟΘΑΛΑΜΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΛΑΤΤΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΗΝ ΤΡΙΒΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ.
•             ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΠΛΩΤΗΡΑ  – ΥΓΡΟΥ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΕΛΑΤΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑ 97 ΕΩΣ 98%.
•             Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΛΑΤΤΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΡΙΒΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΔΙΟΤΙ ΟΣΟ ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΤΟΣΟ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙ Η ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ Η ΟΠΟΙΑ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΔΙΟ.
•             ΕΤΣΙ Η ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΤΡΙΒΗ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ.
•             ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ ΣΥΣΤΟΛΗΣ – ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ à ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΗ ΛΕΚΑΝΗ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΛΗΡΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ Η΄ ΣΥΣΤΟΛΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΤΟ ΥΓΡΟ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ.
•             ΠΥΞΙΔΟΘΗΚΗ à ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΔΡΑΖΕΤΑΙ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ. ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΟΘΗΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•             ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ.
•             ΟΤΑΝ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΟΘΗΚΗ ΤΗΣ, ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.



ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ - ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ


•      Η ΔΙΑΙΡΕΣΗ 000ο ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ.
•      Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΔΕΙΧΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΙΚΝΥΟΥΣΑ ΓΡΑΜΜΗ.
•      Η ΛΕΚΑΝΗ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΟΤΑΝ Η ΠΥΞΙΔΑ ΕΓΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ Η ΔΕΙΚΝΥΟΥΣΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΜΗΚΗ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΕΙ ΚΑΤΟΠΙΝ.
•      ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ Η ΔΙΑΙΡΕΣΗ 000ο ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ, Η ΔΙΑΙΡΕΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΔΕΙΚΝΥΟΥΣΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΠΟΡΕΙΑ).
•      ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΣΤΡΕΦΕΙ , ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗ ΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ Η ΔΕΙΚΝΥΟΥΣΑ ΓΡΑΜΜΗ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΝΕΑ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝΙΣΘΕΙ ΟΤΙ Η ΔΕΙΚΝΥΟΥΣΑ ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΡΕΦΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ.
•      ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΟΡΘΩΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΑΜΑΓΝΗΤΙΣΤΟ ΥΛΙΚΟ.



ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ

•      ΔΙΟΠΤΗΡΙΑ à ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΕΟΝ ΑΚΡΙΒΗΣ ΠΥΞΙΔΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ. ΕΦΟΣΟΝ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ Η΄ ΠΛΗΣΙΟΝ ΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΣΤΑΘΜΗΤΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΝ.
•      ΙΘΥΝΤΗΡΙΑ à ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ (ΟΙΑΚΟΣΤΡΟΦΕΙΟ) ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΗΔΑΛΙΟΥΧΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ.



ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ-ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ


•      Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΟΝ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟ.
•      ΣΧΕΔΟΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΒΛΑΒΗ ΚΑΙ ΑΝ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ (ΠΤΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΤΑΣΕΩΣ – ΒΟΛΕΣ ΠΥΡΟΒΟΛΩΝ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ – ΒΛΑΒΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΑΧΗ) ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ.
•      ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ Η ΖΗΜΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ ΘΑ ΤΗΝ ΘΕΣΕΙ ΕΚΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΑΝ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΣΟ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ Η Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ.
•      ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΑΘΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΚΑΘΕ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΗΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
•      ΟΤΑΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Η ΣΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΦΟΡΤΙΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ, ΦΟΡΤΟΣ ΑΡΜΑΤΩΝ ΜΑΧΗΣ Κ.Λ.Π.), Η ΟΤΑΝ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΘΕΣΗ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΕΠΙΣΚΕΥΗ) ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      Η ΟΡΘΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΠΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ ΔΕΝ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ.
•      ΜΟΝΟ Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΟΥ ΓΗΙΝΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΑΣΚΕΙ ΙΘΥΝΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ. Η ΔΥΝΑΜΗ ΑΥΤΗ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΙΣΗΜΕΡΙΝΟ ΕΧΕΙ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΑΛΛΑ ΟΣΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΥΞΑΝΕΙ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑΣ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΗΝ ΕΞΑΣΘΕΝΙΣΗ ΤΗΣ ΙΘΥΝΟΥΣΑΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ.
•      ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΜΙΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ Η ΙΘΥΝΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΟΠΟΤΕ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΤΙΘΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΚΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.
•      Ο ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΚΤΑ ΟΛΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΠΛΟΥ ΤΩΝ ΠΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ.



ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΠΥΞΙΔΩΝ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΓΗΙΝΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ.

•      ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΙ ΠΟΛΟΙ ΔΕΝ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥΣ.
•      ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ Ο ΒΟΡΕΙΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΣΤΙΓΜΑ Φ:74οΒ – Β:101ο Δ ΚΑΙ Ο ΝΟΤΙΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΟΣ ΣΕ ΣΤΙΓΜΑ Φ:68οΝ – Β:144οΑ
•      ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ Ο ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΙ ΠΟΛΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΙΝΗΤΟΙ !!! ΑΛΛΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΜΙΑΣ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Ο ΒΟΡΕΙΟΣ ΠΟΛΟΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΝΟΤΙΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΜΕΣΗΜΒΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΚΤΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΩΡΑΣ.
•      ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΕΤΕΡΟΝΥΜΟΙ ΠΟΛΟΙ ΕΛΚΟΝΤΑΙ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ο ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΟΣ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΤΙΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ! ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ. ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΗΡΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΟΛΟ.
•      ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΞΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΤΙΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΟΛΟ ΚΑΙ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ.
•      ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ.
•      ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΜΑΛΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
•      Η ΜΗ ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ.
•      ΠΑΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΕ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ.
•      Η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ.
•       Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΥΤΗ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΥΞΗΣΗ Η ΕΛΑΤΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΘΕΣΗ.
•      Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑΣΙΜΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ. Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΕΑΝ ΟΜΩΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΘΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΣΕΙΡΑ ΕΤΩΝ ΤΟΤΕ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΘΟΥΝ ΜΕ ΜΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ. ΕΤΣΙ ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΤΙΜΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΥΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΕΤΟΥΣ. ΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΕΣ.
•      ΑΠΟΚΛΙΣΗ Η ΓΩΝΙΑ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΒΟΡΡΑ (ΑΛΗΘΗΣ). ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ «Απ».
•      Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Η ΔΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕΤΑ ΑΝ Ο ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΤΕΡΑ Η ΔΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΗΘΗ.
•      Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΠΟ ΣΕ ΤΟΠΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΝΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.
•      ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΕΤΟΣ.
•      ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΙΜΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ.
•      ΣΕ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΞΥΛΟ Η ΑΠΟ ΑΜΑΓΝΗΤΙΣΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ.
•      ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟ Η ΑΠΟ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΧΑΛΥΒΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ.
•      Ο ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ ΕΚΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΚΟ ΒΟΡΡΑ ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ ΠΥΞΙΔΑΣ.


ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ

•      Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΥ Η ΑΛΛΙΩΣ Η ΓΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΠΥΞΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ (DEVIATION) ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΩΣ «Τρ».
•      H AΠΟΚΛΙΣΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΝΩ,Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ:
•      ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ (+) àΟΤΑΝ Ο ΒΟΡΡΑΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΒΟΡΡΑ Η
•      ΔΥΤΙΚΗ (-) à ΟΤΑΝ Ο ΒΟΡΡΑΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΔΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΒΟΡΡΑ.
•      ΕΝΩ Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ.


Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ
Ø ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΛΟΙΟ.
Ø ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
Ø ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ.


Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ
•      ΣΤΟΝ ΜΟΝΙΜΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΚΛΗΡΟ ΣΙΔΗΡΟ.
•      ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΩΓΙΜΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΑΛΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟ (ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ).
•      ΣΤΟΝ ΥΠΟΜΟΝΙΜΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΣΙΔΗΡΟ (ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΡΩΡΗΣΗ, ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΡΑΔΑΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΣΤΕΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ).

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ ΕΙΝΑΙ:
•             ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΙΔΗΡΩΝ ΜΑΖΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ.
•             ΥΠΑΡΞΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ Η ΑΛΛΩΝ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ.
•             ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•             ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ.
•             ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΛΛΩΝ ΠΛΟΙΩΝ Η ΦΟΡΤΗΓΙΔΩΝ.
•             ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
•             ΣΚΟΥΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•             ΚΕΡΑΥΝΟΙ, ΕΙΔΙΚΑ ΕΑΝ ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ.
•             ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΘΥΕΛΛΕΣ.
•             ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΛΑΤΟΥΣ.
•             ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ ΑΠΟ ΠΥΡΑ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΓΙΑΛΩΣΕΙΣ.


ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΒΕΛΟΝΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ ΘΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΣΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ, ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ ΠΥΞΙΔΟΣ. Η ΓΩΝΙΑ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΟΥΣ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΠΥΞΙΔΑΣ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ «Πρ».

Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ
•      ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΤΑΝ Ο ΒΟΡΡΑΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΟΥΣ ΒΟΡΡΑ.
•       ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΔΥΤΙΚΗ ΟΤΑΝ Ο ΒΟΡΡΑΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΛΗΘΟΥΣ ΒΟΡΡΑ.
•      Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΓΕΒΡΙΚΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ
Πρ = Απ ± Τρ
•      ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ (+) ΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΑΝ Η Απ ΚΑΙ Τρ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΝΥΜΕΣ.
•      ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ (-) ΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΑΝ Η Απ ΚΑΙ Τρ ΕΙΝΑΙ ΕΤΕΡΩΝΥΜΕΣ.

•      ΟΤΑΝ Ο ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ ΤΙΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΡΕΙΕΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΠΟΥ ΤΗΡΕΙ, ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΟΥΝ ΣΕ ΑΛΗΘΕΙΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣ Η΄ ΠΟΡΕΙΕΣ.
•      ΩΣ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Η ΓΩΝΙΑ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΟΥΣ ΒΟΡΡΑ Η΄ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΒΟΡΡΑ Η ΒΟΡΡΑ ΠΥΞΙΔΑΣ. ΕΤΣΙ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΕΙΔΗ ΠΛΕΥΣΕΩΝ.

ΕΙΔΗ ΠΛΕΥΣΕΩΝ
•      ΑΛΗΘΗΣ ΠΛΕΥΣΗ (Ζλ) à Η ΓΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΟΥΣ ΒΟΡΡΑ.
•      ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΛΕΥΣΗ (Ζμ) à Η ΓΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΠΛΕΥΣΗ ΠΥΞΙΔΑΣ (Ζπ) à Η ΓΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΠΥΞΙΔΑΣ.

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΠΛΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΝ
•      ΑΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΛΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΥΞΙΔΩΝ ΑΥΤΩΝ ΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ.
•      ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΣ ΠΟΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣ ΤΗΡΟΥΜΕΝΕΣ Η ΜΕΤΡΟΥΜΕΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ.
•      ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ 2:
•      Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΜΙΑΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ ΣΕ ΑΛΗΘΗ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗ ΧΑΡΑΞΕΙ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ.
•      ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΜΙΑ ΑΛΗΘΗ ΠΛΕΥΣΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΞΕΙ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ ΠΥΞΙΔΑΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΤΗΡΗΣΕΙ.
•      ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΟΝΑΦΕΡΘΕΙΣΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ.
•      Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
•      Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΙΝΑΚΙΔΙΟ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΛΕΥΣΗ.


ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΣΕ ΑΛΗΘΗ ΠΟΡΕΙΑ ΙΣΧΥΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ
•      Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΥΞΙΔΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ Η ΑΛΗΘΗΣ ΠΟΡΕΙΑ Ζλ=Ζπ+Πρ (ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ).
•      Η ΔΥΤΙΚΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ Η ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΥΞΙΔΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ Η ΑΛΗΘΗΣ ΠΟΡΕΙΑ Ζλ=Ζπ-Πρ (ΔΥΤΙΚΗ).

ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΟΥΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ
•      ΔΗΛΑΔΗ Ζλ-Πρ (ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ) =Ζπ ΚΑΙ Ζλ+ Πρ (ΔΥΤΙΚΗ)=Ζπ.
•      ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΟΥΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ ΠΥΞΙΔΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ. ΑΛΛΑ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ. ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΣΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΛΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΙΝΑΚΙΔΙΟ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      ΣΤΟ ΠΙΝΑΚΙΔΙΟ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΛΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑ 22.5ο.
•      ΕΑΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΡΕΙ ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΠΛΕΥΣΗ ΤΟΤΕ ΜΕ ΑΠΛΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ.
•      ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ.
•      Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΥΤΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΑΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΕΙ Η ΑΛΗΘΗΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΕΝΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΓΝΩΣΤΗ Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ.

ΕΤΣΙ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΜΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ:
•      ΑΛΗΘΟΥΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΣ.
•      ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ.
•      ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.



ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ:
•      ΕΣΤΩ ΟΤΙ ΣΤΟΝ ΝΑΥΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΟΣ ΦΑΡΟΥ 245ο ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΔΙΟΠΤΕΥΕΙ ΤΟ ΦΑΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ 235ο.
•      Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ 13ο Δ.
ΕΤΣΙ,    ΑΛΗΘΗΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΦΑΡΟΥ Αζλ à 245ο
ΑΠΟΚΛΙΣΗ    Απ à13ο Δ
ΑΡΑ,    ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΦΑΡΟΥ Αζμ à 258ο
ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΦΑΡΟΥ ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ  Αζπ à 235ο
ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ  Τρ à 23ο
•      ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΘΕΙ ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ Η ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΟΥΣΑ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΥΞΙΔΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΙΟΡΘΩΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΩΜΕΝΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΙΣΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΝΟΥΝ Η ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ. ΤΑ ΕΙΔΗ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΥΞΙΔΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΘΟΥΝ ΕΙΝΑΙ: ΜΟΝΙΜΟΣ, ΕΠΑΓΩΜΕΝΟΣ, ΥΠΟΜΟΝΙΜΟΣ.
•      ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ.
•      ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ.
•      ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΠΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ (ΠΥΛΩΡΟ) ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΑΞΟΝΕΣ, ΤΟΝ ΔΙΑΜΗΚΗ, ΤΟΝ ΕΓΚΑΡΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ.
•      ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΣΚΛΗΡΟ ΧΑΛΥΒΑ, ΕΙΝΑΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΕΝΟΙ ΜΕ ΧΑΛΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΟΥΡΙΑΖΟΥΝ.


ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΠΑΓΩΜΕΝΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ.
•      ΟΙ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΩΜΕΝΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΜΑΛΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΤΑ ΕΠΑΓΩΜΕΝΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΝΑ ΕΝΕΡΓΟΥΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΒΕΛΟΝΑΣ ΚΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΤΩΝ ΠΕΔΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΟΥΝ.

•      ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ:
•      ΕΝΑ ΖΕΥΓΟΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΑΠΟ ΜΑΛΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΣΕ ΒΡΑΧΙΩΝΕΣ ΤΗΣ ΒΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΑΡΣΙΟΥ (ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΓΚΑΡΣΙΟ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΝ).
•      ΜΙΑ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΡΑΒΔΟ ΑΠΟ ΜΑΛΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟ Η ΟΠΟΙΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΡΑΒΔΟΣ FLINDERS. H ΡΑΒΔΟΣ AYΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΧΑΛΚΙΝΟ ΚΥΛΙΝΔΡΟ, ΣΤΕΡΕΩΜΕΝΟ ΠΡΩΡΑΘΕΝ Η ΠΡΥΜΝΗΘΕΝ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΚΑΙ Η ΡΑΒΔΟΣ FLINDERS ΟΤΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΩΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ. ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ.
•      Η ΕΠΑΓΩΜΕΝΟΣ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΑΓΕΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΜΑΛΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ. ΕΤΣΙ ΟΙ ΣΦΑΙΡΕΣ ΚΑΙ Η ΡΑΒΔΟΣ FLINDERS ΣΠΑΝΙΩΣ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ Η΄ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ.
•      ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΔΙΑΤΟΙΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΥΞΙΔΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΤΗΣΕΩΣ ΤΗΣ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΥΤΗ ΟΜΩΣ Η ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΩΜΕΝΟΥ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΒΕΛΟΝΑ ΕΛΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΞΙΑ Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΥ. ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΣΦΑΛΜΑ ΚΛΙΣΕΩΣ (HEELING ERROR).
•      Η ΡΥΘΜΙΣΗ TOΥ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΚΛΙΣΕΩΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΟΝΙΜΟ ΜΑΓΝΗΤΗ, ΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΗ ΚΛΙΣΕΩΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΘΕΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΚΑΝΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΩΛΗΝΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΟΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΝΑΣ ΜΟΝΙΜΟΣ ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΑΠΟ ΕΠΑΓΩΓΗ.


ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ ΕΝΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ:


•      ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΝ ΠΛΩ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΜΕΤΑ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΩΝ ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      ΜΕΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΛΑΤΟΥΣ.
•      ΜΕΤΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.
•      ΕΑΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΝΑΣ ΔΙΟΡΘΩΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΗΣ.
•      ΜΕΤΑ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ Η ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΑΝΤΙΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΚΑΛΩΔΙΟ.
•      ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ Π.Χ. ΠΥΡΚΑΙΑ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.
•      ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΤΑ ΕΤΟΣ.


ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ:


•      ΟΙ ΛΕΒΗΤΕΣ, ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝ ΠΛΩ.
•      ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΜΕΝΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΘΧΕΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ HEELING.
•      ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΥΧΟΝ ΤΡΙΒΩΝ ΣΤΗΝ ΠΥΞΙΔΑ (ΛΕΚΑΝΗ).
•      Η ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΤΗΣ ΛΕΚΑΝΗΣ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΜΗΚΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΤΟ ΑΖΙΜΟΥΘΙΑΚΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΜΕΝΟ.
•      ΟΛΟΣ Ο ΚΙΝΗΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΝ ΠΛΩ.
•      ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΛΟΙΑ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΣΤΑΔΙΩΝ ΚΑΘΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ.


Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΡΥΘΜΙΣΕΩΣ ΠΥΞΙΔΩΝ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ:


•      ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΡΘΩΤΩΝ ΜΑΓΝΗΤΩΝ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ. ΕΤΣΙ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΕΛΑΤΤΩΝΕΤΑΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ.
•      ΤΗΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΣΤΟ ΠΙΝΑΚΙΔΙΟ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΟΡΕΙΩΝ.
•      ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΕΙ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΕΙ ΜΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ. ΑΥΤΗ Η ΣΥΚΡΙΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΡΟΠΟΥΣ:
•      ΜΕ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΜΑΚΡΥΝΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΟΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ:
•      ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΕΙ Η ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΠΥΞΙΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΠΕΥΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ.
•      ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΜΕΝΟ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΗΡΑ Η ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΡΥΜΟΥΛΚΟ.
•      ΕΑΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΠΛΩ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 160 YDS ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΑΝΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ.
•      ΜΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΔΙΟΠΤΕΥΣΗ:
•      ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΑΥΤΗ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΤΑΘΜΟ ΞΗΡΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ.
•      ΟΙ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ.
•      ΜΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΟΠΤΕΥΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ.
•      ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ (+) ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.
•      ΜΕ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ:
•      ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΣΤΡΕΦΕΙ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ ΤΗΡΟΥΜΕΝΟ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗΣ ΔΥΟ ΚΑΤΑΦΑΝΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ.
•      Η ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΡΟΥΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ.
•      ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ (+) ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟ ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΕΩΣ.
•      ΜΕ ΑΖΙΜΟΥΘ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ:
•      ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 30ο ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΠΤΕΥΕΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΖΙΜΟΥΘ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ.
•      ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ Η ΤΗΝ ΔΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΑΛΛΑ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ.
•      ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ (+) ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.


•      ΜΕ ΓΥΡΟΠΥΞΙΔΑ:
•      ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΑΥΤΗ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΓΥΡΟΠΥΞΙΔΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΛΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΗ Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ.
•      Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΣ ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΠΥΞΙΔΑΣ.
•      ΜΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΓΝΩΣΤΗΣ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΗΣ:
•      ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΚΛΙΣΗ.
•      ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΠΥΞΙΔΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ.
•      ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.